Blog » Pers » Nederlandse bootverhuurplatform Barqo overgenomen door Borrow A Boat 2 februari 2022

Nederlandse bootverhuurplatform Barqo overgenomen door Borrow A Boat

AMSTERDAM, 1 februari 2022 – Borrow A Boat, marktleider op het gebied van jachtcharter en bootverhuur in Groot-Brittannië, heeft Barqo overgenomen. Barqo is Nederlands marktleider op het gebied van bootverhuur. Hiermee wil het Engelse botenplatform zijn positie in Europa versterken.

De overname van Barqo is niet de eerste stap in het buitenland voor Borrow A Boat. Vorig jaar werd het bedrijf actief in de VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Dankzij de overname van Barqo krijgt het botenplatform toegang tot meer dan 5.000 extra boten en meer dan 100.000 klanten.

Varen toegankelijker maken

Barqo is in 2014 opgericht door Thijs Janssen, Floris van Hoogenhuyze en Dennis van Kappen. Het Nederlandse botenverhuurplatform wil varen toegankelijker maken voor iedereen. Dat doet het door watersporters te verbinden met booteigenaren en traditionele jachtcharters over de hele wereld.

“Deze overname versterkt de positie van Barqo in de Nederlandse markt en komt de groei in andere Europese landen ten goede. Dat komt door de hoge synergie die de beide bedrijven samen hebben. Ons systeem en de ambities van Borrow a Boat vormen een zeer goede match” aldus Thijs Janssen, CEO van Barqo.

Potentiële beursgang

Borrow A Boat biedt toegang tot meer dan 35.000 boten in 65+ landen. Het bedrijf is opgericht in 2016 en sindsdien snel gegroeid. Borrow A Boat plant een potentiële beursgang in 2022, wat een wereldprimeur zal zijn voor een bootverhuur-marktplaats.

Matt Ovenden, CEO en oprichter van Borrow A Boat: “Na een succesvol 2021 zijn we blij dat we het jaar zijn begonnen met zo’n stevige stap op de Europese markt. Deze overname versterkt onze positie als een van ’s werelds toonaangevende jachtcharter-marktplaatsen en we kijken ernaar uit om te zien wat de rest van 2022 brengt.”

“Barqo is opgericht met dezelfde missie als Borrow A Boat. We zijn bootliefhebbers die het plezier van varen willen delen door het voor iedereen toegankelijker, betaalbaarder, flexibeler en inclusiever te maken. Daarom kijken we ernaar uit om varen voor nog meer mensen over de hele wereld toegankelijk te maken.”